söndag 20 juli 2008

goderdagens.

Just för stunden befinner jag mig i nyköping och agerar hemmafru åt jordens underbaring. (vill bara tillägga att jag författar ihop ett blogginlägg om min makalösa trip genom sverige med världens bästa tjejer när jag kommer hem då lite bilder kan bifogas)
Tvättmaskinen i full gång, nyduschad, karln på jobbet fram till 01 tonight, rulltårtan luktar underbart från ugnen, får se om jag får fikafrämmande av björnta och haugi. Efter kaffet blir det en långpromenad and then some shopping in för kvällens middag. Jag skulle nog göra mig ypperligt bra som hemmafruntimmer men usch så låångtråkigt det är, får icke bli någon vana!
Om tre veckor tar jag mina pinaler och lämnar vårat avlånga land för att servera trerättersmiddagar till fjällvandrande normän. Gosh vad jag kommer sakna alla på hemmaplan och inte minst dig! Men det ska bli så frudansvärt roligt och när vintern kommer vankas det hundspann och snowboardåkning uppe i backarna (tänkte ta tillfället i akt och lära mig åka bräda, hur det sedan går får bli en annan historia). Tjejer ni får komma upp och åka med mig då!
Även igår jobbade herrn i huset till 01.00 så då roade jag mig med björn och haugland, det blev en nostalgisk kväll över några flaskor vitt med ljuva 70 tals låtar och en redig fnitterfylla vid 20.00 snåret - Kanonkul : )

jäklar tar tillbaka det där om ypperlig hemmafru, brände just rulltårtan.

Inga kommentarer: