lördag 5 juli 2008

Gårdagen började kl 04.30 med de hemska ljudet från mobilens väckarklocka. Efter att ha skjutit fram alarmet 30 minuter blir jag praktikst taget kittlad ur sängen, förfärligt!
Ett otal muttringar senare om vad som är mänskligt eller ej drar jag på mig min blårandiga skjorta, uhh hatar att dra på mig skjorta vid den tiden på dygnet. Man känner sig inte direkt fager 05.00 och då spelar det ingen roll om det står Boomerang på skjortan, i gryningen är det en tvångströja utan dess like!
Skjuts till jobbet får jag också, lite lagom lyxigt sådär :) på vägen beslutar vi oss för frukost på OK macken, det blir en korv med mos. Något som jag senare skulle ångra!

Mätt och belåten en halvtimme senare börjar magen protestera, gör en loop och ut fyger min frukost. Spyr som en räv bokstavligt talat. Sen var det bara att vända på klacken och fara hem till sängen igen, sköönt!
Vaknar åter igen vid halv 2 snåret då jag får kaffefrämmande av lina och hennes karl. Två koppar kaffe, lite struntprat och ett ballerina paket senare mår jag ... fortfarande pyton!
Beslutar mig för att alkohol trots allt är den bästa medicinen, så jag tar min röda cykel och flänger hem till annarebeckazäll, där väntar créps, hallonpaj och en serbisk körsbäsrdrink (haha eller lättdryck och serbisk körsbärslikör) man tager vad man haver som kajsa varg skulle sagt, eller ehh?! sluta leka smart jamila, vem försöker du lura?!
På det spåret spinner det vidare, hanna, sanna, madde och linn droppar in och tillslut tar vi apostlahästarna och styr stegen mot ... pluto, det enda stället jag inte ville till! Men vistelsen på pluto blev bättre än väntad så låt gå för denna gång. När vi har skjöljt strupen med några Carlsberg och svängt klart våra lurviga. Bär det av hemmåt (eller ja fortfarande till miriam och johans place). Får sällskap av en grisfull avesta vässla och en kort sjögren en bit hem, väl innanför dörren strandar jag som en klubbad valkross i sängen. Där slutar min dag!

nu sitter jag på jobbet och tråkar sönder bakom min receptionsdisk vilket förklarar varför jag skriver upp hela min gårdag, sysslolös kallas det för.

Inga kommentarer: