lördag 16 augusti 2008

Två dagar på haukeliseter fjellstue har nu gått, mycket intryck, mycket stress, mycket dryck. jag som Jag som begav mig hit i tron om att finna ett hälsosammare liv med fjällpromenader och källvatten men dom tankarna kan ju duka under. Med en avsaknad på 33 timmars sömn, efter en kempig bussresa hade jag längtat efter att få landa på kudden men ack så fel jag hade. En öl sattes i handen sen var det bara att snällt pinna ner till bastun och kasta sig i sjön. Det är rena kollot här, akkurat.

Nu sitter jag i fellestugen och läppjar på en wiskypinne med halva gänget. Hör på nu mina vänner, svensk som man är drar man på sin älskade dansbandsmusik och komentaren blir genast "åh jag måste få byta musik med dig" - Har äntligen funnit ett ställe där min musiksmak uppskattas.

Ikväll blir det dryck och bubbel i stampen, haukelis egna utomhus badtunna sen bär det av mot arbete kl 06.00, min första öppning själv. Har en kännsla av att semester kommer att behövas när jag tar mina pinaler och pallrar mig hem!

Lev väl kära vänner, ni är saknade!
Ett tack till johanna dagens tolk, till de ljuva tonerna av eric segerstedt, hahaha!


"whenever i want you, all i have to do is dream, dream, dream"

Inga kommentarer: