torsdag 23 oktober 2008

Superlim ka fan e de før nåe?

Här om dagen vankades det oktoberfest här på haukeliseter, om man kort skall sammanfatta en enormt trevlig kväll så skulle beskrivningen lyda; Humppa, humppa, bratwurst (eller ja, hardangerpølse), sauerkraut, hängslen, flätor, fågeldansen, ÖL, cigariller, uringning och en massa skratt, mycket lyckad kväll :) Resten får bilderna förtälja.

Ikväll var det vinprovning som stod på schemat, otroligt givande!
Själv prickade man in i stort sett samtliga kaktärer hos vinerna, börjar misstänka att min mor och fars ständiga valpolicella talk har etsat sig fast lite. Börjar förstå att jag är en liten gourmand trotsallt. Inte konstigt att jag besökte skolmatsalen 6 ggr de sista halvåret, skyller på er mina kära föräldrar, jag har blivit för bortskämt med fin mat i min ungdomsdar. Aldrig att jag kom hem och det stod fiskpinnar eller blodpudding på bordet, aldrig!
Cred till er för god mat-uppforstran.

Åh måste bara tillägga en disskussion vi halkade in på, tv-serier från förr. Minns ni klassiker som Ica i rutan, Beppes godnattsagor, Teppas och spegeln, Långstrumpa och Systeryster, Mysteriet på Greveholm (julkalendern 1996, den bästa genom tiderna), Sunes jul, Sommarlovsmorgon Salve, 18-karat med Harald Treutiker, Söndagsöppet med hur gör djur, Det kommer mera med Arne Hegerfors och Martin Timell? Sen självklart alla dängorna som Vänner och Fiender, Rederiet, Skilda Världar, Nya tider, Vita Lögner. Gudars vilka tider - allt var bättre förr helt enkelt.
Nu blir det till att ladda för morgondagens frukostpass samt trerätters middagen med Styrelsen fra Stavanger Turistförening, nydeligt!
Godnatt.


"och hur jag älskar att vakna upp bland dina blonda lockar"
- saknar dig så min underbaring!

Inga kommentarer: