lördag 12 januari 2008

Efter en grymt rolig gårdagskväll stapplade man sig iväg till jobbet 09.30 för att arbeta sin sista dag innanför gallerians dörrar. Sedan bär det av låååångt... ända till huset mitt emot dvs Punkt! Där man nu finner mig på plan 9 i njoys reception. trots att det ska bli skönt att sluta på systrarna kommer jag ändå sakna lukten av alla nybakade winerbröd, stämmningen när alla blir övertrötta och bara flummar runt, jannes snuskhummerhumor och hennes "kaos jao" kommentarer, maddes och min ständiga terror mot jannenice =D saras 'jajjemen du har vunnit en bil på lotto röst', allra bästaste jooosen + resten av gummorna i bageriet som glatt knådar sina bulldegar när man nyvaken som en ekorre gör entré om lördagsmornarna, åh vad jag kommer att sakna!
Nåväl tiderna förändras man vet aldrig vad som väntar bakom knuten (tro mig ibland händer det saker som är sjukt otippade haha..)

På tal om ingenting så tycker jag att det ska bli vår nu! nynnade på en låt här om dagen från den gamla goda tiden som många säkerligen känner igen, den satte verklligen sprätt på våren inom mig =)

"Nu är sommaren här, plocka blommor och bär. Gå på stranden och vara nästan som man är. Följa böljornas dans över glitter och glans. Kom och sätt dig i båten här. Vi ska ro över viken och se vad som finns, kanske hittar vi någon liten vän. Binge bång, binge bång hör du blåklockans sång hör du sången om sommaren".


Inga kommentarer: