söndag 17 februari 2008

Bra jobbat jamila!

Känns verkligen som att jag har haft vinden i ryggen de senaste dagarna, not.
Det hela börjar med att jag i en främmande stad orsakar en vacker buckla i fronten på familjens älskade bettan (världens skönaste volvo) så ett tips till alla bilförare, försök aldrig att läsa en karta samtidigt som ni står i en rondell kö. Visst sägs det att tjejer kan göra flera saker samtidigt men den lilla naturbegåvningen måste ha totalmissat Jamila, anna, maria, teresia, Boccaccio i Västerås.

Några dagar senare är jag påväg att dela ut lappar till alla lägenheter i vår förening, hissen upp och trappen ner (bekväm som man är). När jag väl tryckt på knappen som ska föra mig till tredje våningen ser mina ögon texten HISSEN TILLFÄLLIGT AVSTÄNGD, den härliga lilla skylten hängande i ett snöre har flippat över och hamnat på insidan av hissdörren istället. underbart! hissen rör sig sakta uppåt. Mellan våning 1 och 2 knöglas plastskyllten ihop tilll en förbrukat godispapper och fast sitter man. Kan det bli bättre?

Svar JA. när jag väl lyckats kalla på hjälp och tagit mig ur hisshelvetet har jag mer än brottom eftersom jag ska iväg på äventyr med mina små tösabitar men vad händer, jo då har jag slarvat bort nycklarna, ljuvligt! efter en stunds fibrilt letande slår det mig att jag i alla hast efter hissincidenten tog mig en ostmacka, styr stegen mot köket och var ligger mina nycklar om inte i kylen, fint brevid osten. Strålande! Hur lyckas man, jag bara undrar, hur fan lyckas man?

detta är vad jag skulle behöva, även kallat semester!

Inga kommentarer: